דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהות תפקיד טוען רבני 

מאת    [ 30/06/2014 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2317 פעמים ]

בס"ד

מהות תפקיד ה- "טוען רבני" בבתי הדין הרבניים.

כעיקרון הטוען הרבני הינו איש מקצוע מקביל ותואם לעורך-דין, כאשר התמחותו המיוחדת של הטוען הרבני הינה בכל הנוגע לעניינים הנידונים בבתי הדין הרבניים, כגון גירושין, מזונות, מדור, משמורת, מזונות, הסדרי ראיה ועוד. (להרחבה בעניינים אלו ראה מאמר "עניינים הנוגעים לבתי הדין הרבניים").

הטוען הרבני, כאשר הוא מוסמך מטעם המדינה בדיוק כמו עורך דין, הינו איש מקצוע אשר עבר הכשרה של שנים ובחינות תיאורטיות ומעשיות בכתב ובעל פה בכל הנוגע לענייני הלכה ופסיקה בבית הדין הרבני, כמו גם חוקים אזרחיים רבים ושונים העוסקים בדיני המשפחה, ובעניינים אחרים.

הטוען הרבני מוסמך מטעם משרד המשפטים ומטעם הנהלת בתי הדין הרבניים לייצוג הנכון ביותר בבית הדין הרבני.

אשר על כן הטוען הרבני המתמחה בענייני פסיקה והלכה בכל הקשור לדיני המשפחה, וגם מכיר את ההליכים הדיוניים וסדרי הדין בבתי הדין הרבניים הינו איש המקצוע המתאים ביותר לייצג את מי מהצדדים מבין בני הזוג (ופעמים גם לא בבני זוג כגון בענייני בירור יהדות, גירות ועוד).

כאשר יבוא בחשבון כי, לדיינים בבית הדין הרבני סמכות גמורה כשל שופטים בבית משפט, ופסק דין של בית הדין הרבני הינו עניין מוחלט המעוגן בהלכה ובחוק ביסודות איתנים ובידיהם אמצעי אכיפה ליישום פסקי הדין, וכן פעמים רבות ואף לרוב פסקים אלו נוגעים למשך שנים רבות קדימה בחייהם החדשים (שיהיו לטובה) של בני הזוג ואף פעמים עד לסוף חייהם.

ועוד שבבתי הדין הרבניים, הדיונים הינם ממוקדים יותר בנושא ההילכתי היהודי, וכללי הדיון והפסיקה בהם שונים מאשר בבתי המשפט, ומכאן שגם עורכי דין פעמים רבות מסתבכים ומסבכים את עצמם ואת לקוחותיהם בפני בית הדין.

נמצא כי, פועל יוצא של הדברים הוא, כאשר אדם ניזקק להופיע בבית משפט, לא יימצא מי שיגיע ללא ייצוג הולם של עורך דין, כן הם פני הדברים ועל אחת כמה וכמה כאשר אחד מבני הזוג מחליט ו/או נצרך להופיע בפני בית הדין הרבני בעניינים הנוגעים להם, מחויב המציאות הוא להגיע מיוצג על ידי טוען רבני אשר יכול לפעול בצורה היעילה והנכונה ביותר עבורו. 

ההליכים בבתי הדין הרבניים הינם לא נעימים בלשון המעטה, ועל כן יש לעשות את השיקולים והצעדים הנכונים על מנת להמעיט את הכאב המלווה את בני הזוג בהליכים אלו, וכבר אמר חכם "סוף מעשה במחשבה תחילה".

הדרך הנכונה למניעת טעויות שונות ומשונות, (שפעמים עולות הרבה כסף לאורך ימים), היא הפנייה אל הטוען הרבני כבר בתחילת ההליכים, על מנת לקבל את הייעוץ, ההכוונה והליווי הטובים ביותר לעשיית הצעדים הנכונים ביותר על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

ולסיום:

אם היחסים הגיעו אל פרשת דרכים להישאר או להיפרד, ועולות שאלות ותהיות רבות באשר לזכויות, לאפשרויות, ומה עליך לעשות, מומלץ בחום להיוועץ בטוען רבני אשר הדבר בתחום בקיאותו.

לטוען רבני - גיל רבני,  הכלים והאמצעים לייעץ ולתת חוות דעת מבוססת ובמידת הצורך להתדיין בבתי הדין הרבניים באופן מהיר ומקצועי. לייעוץ ולייצוג פנו למשרדנו ותזכו לליווי צמוד וקשר אישי מן הרגע הראשון ועד קבלת התוצאה הרצויה.

 נשמח לעמוד לרשותכם בעת הצורך.

גיל רבני
טוען רבני מוסמך


052-767-1761


rabani.bmt@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב